Morgen begint het echte werk..

4 september 2016 - Kiljava, Finland

Hoi allemaal!

We zitten hier inmiddels al vier dagen en drie nachten. Morgen begint onze eerste schoolweek en we hebben er zin in!

IMG_4180   IMG_4152Afgelopen donderdag zijn we aangekomen op Helsinki Airport wat niet bepaald bij Helsinki in de buurt lag. Nadat we hadden gewacht op onzeSpaanse reisgenote namen we de bus naar Helsinki. Deze reis duurde nog minstens een half uur waardoor we onze volgende bus natuurlijk misten. Bepakt en bezakt kwamen we uit eindelijk om rond 21:00 uur aan op de campus. Na een korte kennismaking met de studenten die er al waren doken we uitgeput ons bed in.

De eerste dag hebben we de omgeving wat verkend. Hoe beter dan op een fietsje naar het dichtstbijzijnde gehucht 6km verderop, Röyakkä. Samen met onze vriend Norbert uit Duitsland zijn we naar de S-Market gefietst, en ja, de boodschappen waren duur.
Na onze trip naar Röyakkä hebben we onze spullen uitgepakt en hebben we een wandeling gemaakt door het bos.
De ligging is prachtig! Omgeven door een enorm bos en toch kunnen we ver kijken.

IMG_4293   IMG_4291IMG_4284Tot o​nze beschikking staat ook een enorm meer. Het schoonste meer van Finland omdat het stiekem een bron is met schoon water dat uit de grond omhoog komt. Je zou het eigenlijk kunnen drinken.. Omdat het een bron is, is het ook stervenskoud. Des ondanks hebben we er nog elke dag een dipje in genomen waarna je lichaam volledig gevoelloos is

IMG_4285

Dan is er nog de sauna, die is fan-tas-tisch en ook de fitness wordt al fanatiek gebruikt. Onze #goals gaan dus goed.

Vandaag, zondag, hebben we een prachtige wandeling gemaakt. Je kan hier mushrooms en bessen plukken die dan ook nog eens te eten zijn. We hebben een hele zak blauwe bessen geplukt maar met de mushrooms is het oppassen omdat de meesten giftig zijn.

IMG_4239

Vanavond is de laatste student aangekomen, een Amerikaanse die in Engeland studeert. Daarmee hebben we twee Spanjaarden, twee Duitsers, een Pool, een Amerikaan en acht Nederlanders... De Dutchies zijn dus goed vertegenwoordigd.

Morgen dus onze eerste schooldag. SPANNEND! We houden jullie op de hoogte :)

Kiitos en tot snel!

Sander en Roos

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elsbeth:
    4 september 2016
    Hey! Leuk om te lezen en mooie foto's!
    Veel succes morgen! ;)
  2. Irene:
    5 september 2016
    De kop is eraf
    Veel succes gewenst voor jullie eerste offiële dag!